Benodigde documenten en processtappen
Het proces rondom een klantdossier is eenvoudig en toegankelijk. Hoe de klantreis er precies uitziet, lees je hieronder.
Vervolgstappen in een klanttraject
Wanneer een klant mondeling akkoord geeft op het voorstel, start het officiële traject. De doorlooptijd bedraagt gemiddeld circa 12 weken, afhankelijk van het tijdig aanleveren van documenten en de beschikbaarheid van de taxateur en notaris.
Principeovereenkomst
Alle afspraken worden hierin vastgelegd en door de klant ondertekend. Deze gegevens gebruiken wij vervolgens voor het opstellen van de koopovereenkomst.
Borgsom, taxatie en bouwtechnische keuring
Voor het opstarten van het traject vragen wij een borgsom van €400,-.
Na ontvangst hiervan wordt de taxatie ingepland via Fitrex. De taxateur neemt zelf contact op met de klant.
Bij woonhuizen vindt standaard ook een bouwkundige keuring plaats (uitgezonderd appartementen met een actieve VvE).
De borgsom wordt volledig teruggestort bij het passeren van de akte. Daarmee is het gehele traject kosteloos voor de klant.
Benodigde documenten van de klant
- NAW-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer
- Meest recente hypotheekgegevens
- Algemene voorwaarden van de bank (van het betreffende jaar van afsluiten)
- Verklaring van erfrecht (indien van toepassing)
- Kopie ID of paspoort van alle eigenaren
- Contactgegevens erfgenamen of aanspreekpunt
- IBAN + tenaamstelling (voor de uitkering)
- Pensioenoverzicht (via www.mijnpensioenoverzicht.nl)
- Bewijs van opstalverzekering of VvE-documentatie
Conceptovereenkomst
Na de taxatie en keuring stellen wij de concept koopovereenkomst op. Vervolgens begeleiden wij de klant richting de ondertekening bij de notaris.
Heb je vragen over het proces of over de benodigde documenten? Neem dan contact op met jouw persoonlijke accountmanager.