Klantreis bij Welvarend Wonen: benodigde documenten en processtappen
Het proces rondom een klantdossier is eenvoudig en toegankelijk. Hoe de klantreis er precies uitziet, lees je hieronder.
Vervolgstappen in een klanttraject
Wanneer een klant mondeling akkoord geeft op een voorstel, start het officiële traject. Het proces duurt circa 12 weken, afhankelijk van het tijdig aanleveren van stukken en de beschikbaarheid van de taxateur en notaris.
Principeovereenkomst
Alle afspraken worden hierin vastgelegd en door de klant ondertekend. Deze gegevens
gebruiken wij voor het opstellen van de koopovereenkomst.
Borgsom taxatie & keuring
Voor het opstarten van het traject vragen wij de klant een borgsom van €400,- Na ontvangst van deze borgsom wordt de taxatie ingepland via Fitrex. De taxateur neemt hiervoor zelf contact op. Bij woonhuizen vindt standaard ook een bouwkundige keuring plaats (uitgezonderd appartementen met een actieve VvE).
De borgsom wordt volledig teruggestort bij het passeren van de akte. Daarmee is het gehele traject kosteloos voor de klant.
Benodigde documenten van de klant
- NAW-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer van de klant
- Meest recente hypotheekgegevens
- Algemene voorwaarden van de bank (van het betreffende jaar van afsluiten)
- Verklaring van erfrecht (indien van toepassing)
- Kopie ID of paspoort van alle eigenaren
- Contactgegevens erfgenamen of aanspreekpunt
- IBAN + tenaamstelling (voor uitkering)
- Pensioenoverzicht (via www.mijnpensioenoverzicht.nl)
- Bewijs van opstalverzekering of VvE-documentatie
Na de taxatie en keuring stellen wij de concept koopovereenkomst op. Vervolgens begeleiden wij de klant richting de ondertekening bij de notaris.
Heb je als intermediair vragen over het proces of de benodigde documenten? Neem dan contact op met jouw persoonlijke accountmanager.