Privacyverklaring
Welvarend Wonen B.V., gevestigd in Nederland, levert diensten aan websitebezoekers, (ex-)klanten en andere (natuurlijke) personen die contact met ons hebben gezocht. Onze diensten bestaan onder andere uit het inkopen van woningen onder opschortende voorwaarden, evenals aanvullende diensten zoals vermeld op onze website en in onze algemene voorwaarden.
Bij het uitvoeren van deze diensten (hierna: “Diensten”) verwerken wij persoonsgegevens. Wij hechten veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens en gaan hier zorgvuldig mee om. Sinds 25 mei 2018 zijn wij daarbij gebonden aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
In deze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we verwerken, met welk doel we dat doen en op welke manier jouw privacy gewaarborgd wordt. Ook lees je hoe je contact met ons kunt opnemen als je vragen hebt.
Wie verwerkt jouw persoonsgegevens?
Deze verklaring ziet op de verwerking van persoonsgegevens door Welvarend Wonen, als verwerkingsverantwoordelijke.
Contactgegevens:
Welvarend Wonen
Annie M.G. Schmidtweg 10
1321 NB Almere
036 – 781 11 11
info@welvarendwonen.nl
Gebruik van persoonsgegevens
Wanneer je gebruik maakt van onze website of onze Diensten, kun je persoonsgegevens met ons delen via 4 verschillende manieren/kanalen:
- Het formulier “Indicatierapport aanvragen” (doe-de-check); en/of
- Het contactformulier; en/of
- Het formulier “Aanstelling aanvraag” (voor adviseurs/intermediairs); en/of
- Een aanmelding voor de nieuwsbrief.
Wij verzamelen en gebruiken enkel de gegevens die jij actief aan ons verstrekt, bijvoorbeeld via e-mail of formulieren. We gebruiken deze gegevens uitsluitend voor de doelen zoals in deze verklaring beschreven, tenzij je vooraf toestemming geeft voor ander gebruik.
Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Onder persoonsgegevens verstaan we gegevens die iets over jou zeggen of die met jou in verband kunnen worden gebracht. Alles wat met dergelijke gegevens wordt gedaan – verzamelen, opslaan, gebruiken, doorgeven of verwijderen – valt onder 'verwerken'.
Wij kunnen – afhankelijk van het formulier dat je invult – de volgende gegevens verwerken:
- Algemene gegevens (via elk formulier):
- Persoonlijke Identificatiegegevens: aanhef, voor- en achternaam;
- Contactinformatie zoals jouw adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres;
- Vrijwillig verstrekte informatie, zoals de informatie die je verstrekt in het berichtenvak in het contactformulier;
- Andere informatie die u vrijwillig besluit te delen met Welvarend Wonen, zoals social media-accounts, IP-adressen, browserinstellingen, feedback en meningen.
- Aanvullende gegevens bij het formulier “Indicatie rapport aanvragen”:
- Adresgegevens van jouw woning (straat, postcode, plaats);
- Gegevens over jouw woonsituatie of woning (zoals het type woning, de eigendomssituatie, de taxatiewaarde en de hoogte van uw hypotheek)
- Aanvullende gegevens bij het formulier “Aanstelling aanvraag”:
- Bedrijfsinformatie zoals de bedrijfsnaam en overige zakelijke contactgegevens;
- KVK-nummer van jouw bedrijf;
- Jouw functie of rol binnen jouw bedrijf;
- Andere informatie die je vrijwillig besluit te delen met Welvarend Wonen, zoals aanvullende toelichting over een (eventuele) samenwerking.
Daarnaast kunnen wij persoonsgegevens verkrijgen via derden, zoals het Handelsregister van de Kamer van Koophandel, het Kadaster of openbare (zakelijke) websites.
Voor welke doeleinden en op welke grond verwerken wij jouw gegevens?
Wij verwerken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Het behandelen van aanvragen die via onze website binnenkomen, zoals een indicatieaanvraag of een aanmelding als intermediair;
- Het opstellen en toesturen van een indicatie- of informatief rapport op jouw verzoek;
- Het beantwoorden van vragen of berichten die je via het contactformulier hebt gestuurd;
- Het beoordelen van aanmeldingen van intermediairs die onze Diensten willen aanbieden;
- Het onderhouden van contact over onze Diensten of samenwerking;
- Communicatie met jou;
- Het versturen van nieuwsbrieven en informatieberichten;
- Het analyseren en optimaliseren van onze Diensten;
- het afnemen van enquêtes.
Wij verwerken je gegevens op basis van:
- de uitvoering van een overeenkomst;
- jouw toestemming (die je op ieder moment kunt intrekken);
- een gerechtvaardigd belang, mits dit geen onevenredige inbreuk maakt op jouw privacy.
Verplichte identificatie bij Dienst
Voor het sluiten van de koopovereenkomst onder opschortende voorwaarden is een kopie van jouw rijbewijs en paspoort of identiteitskaart nodig. Ter voorkoming van identiteitsfraude word je geadviseerd om:
- Op de kopie aan te geven dat het om een kopie gaat en waarvoor deze kopie nodig is;
- Het Burgerservicenummer (BSN) door te strepen;
- Gebruik te maken van de app KopieID van de Rijksoverheid op jouw smartphone om aan de genoemde punten te voldoen. Pas daarbij wel op dat je het rijbewijs- en paspoortnummer en de foto niet doorhaalt; deze is nodig ter controle van de geldigheid van jouw rijbewijs of paspoort.
Hoe beschermen wij jouw persoonsgegevens?
Wij hebben technische en organisatorische maatregelen getroffen om verlies, misbruik of ongeoorloofde toegang te voorkomen. Deze maatregelen omvatten:
- Logische toegangscontrole, bijvoorbeeld via wachtwoorden;
- Beveiligde systemen met firewalls, antivirusprogramma’s en DDoS-preventie;
- Minimalisatie en actualisatie van persoonsgegevens;
- Zo kort mogelijke bewaartermijnen;
- Controle van erkende autorisaties.
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. Voor gegevens van websitebezoekers en personen die een formulier invullen, hanteren wij in principe een bewaartermijn van maximaal 12 maanden na de laatste actieve handeling. Onder een actieve handeling verstaan wij bijvoorbeeld het opnieuw opvragen van een rapport of het indienen van een nieuw formulier. Enkel het bezoeken van de website geldt niet als een actieve handeling en verlengt de bewaartermijn dus niet.
Voor personen die zich in een actief traject bevinden om klant te worden, of die al klant zijn, geldt deze automatische verwijdering niet. Hun gegevens bewaren wij zolang dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst, onze Diensten, wettelijke verplichtingen of administratieve doeleinden.
Heb je een kopie van je identiteitsdocument (zoals paspoort of rijbewijs) verstrekt, dan wordt deze binnen 6 maanden nadat je geen gebruik meer maakt van onze Diensten verwijderd. Dit in verband met administratieve afhandeling, verzekeringskwesties en mogelijke schadeclaims.
Delen wij jouw persoonsgegevens met derden?
Wij delen jouw persoonsgegevens in beginsel niet met derden, tenzij:
- dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst of het opstellen van een notariële akte;
- wij verplicht worden door een gerechtelijke uitspraak of wettelijke verplichting;
- wij derden inschakelen, zoals een deurwaarder, in het kader van onze dienstverlening.
Jouw gegevens worden niet gedeeld voor commerciële doeleinden.
Websites en diensten van derden
Onze werkwijze is erop gericht zo min mogelijk gegevens met externe partijen te delen. Toch kunnen we links plaatsen naar websites van derden die aanvullende informatie bieden.
Let op: deze privacyverklaring is uitsluitend van toepassing op onze eigen verwerking van persoonsgegevens. Wij kunnen niet garanderen dat derden jouw gegevens op een veilige en verantwoorde manier verwerken. Lees daarom altijd hun privacyverklaring.
Geautomatiseerde besluitvorming
Welvarend Wonen neemt geen besluiten die aanzienlijke gevolgen voor personen hebben, op basis van uitsluitend geautomatiseerde verwerkingen. Er vindt dus altijd menselijke tussenkomst plaats bij besluitvorming.
Jouw rechten
Je hebt het recht om:
- Inzage te vragen in jouw persoonsgegevens;
- Onjuiste of onvolledige gegevens te laten corrigeren;
- Gegevens te laten verwijderen;
- Bezwaar te maken tegen verwerking;
- De verwerking te beperken;
- Gegevens over te laten dragen (dataportabiliteit);
- Toestemming in te trekken.
Hoe?
Dien je verzoek door het formulier op de website in te vullen via https://www.welvarendwonen.nl/privacyverzoek-indienen. Voeg hierbij een kopie van je identiteitsbewijs toe. Maak daarbij je pasfoto, MRZ, paspoortnummer en BSN zwart. Dit vragen wij ter bescherming van jouw privacy.
Binnen vier weken ontvang je een reactie op je verzoek.
Contact of klacht?
Heb je vragen of wil je gebruikmaken van je rechten? Neem dan contact op via het contactformulier op onze website of stuur een schriftelijk verzoek naar:
Welvarend Wonen
T.a.v. Inzageverzoek persoonsgegevens
Annie M.G. Schmidtweg 140
1321 NB Almere
Ben je niet tevreden over onze afhandeling? Dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens:
www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
Wijzigingen in deze privacyverklaring
De regels rondom privacy veranderen regelmatig. Daarom passen wij ons beleid van tijd tot tijd aan. Als een wijziging voor jou relevant is, informeren wij je actief of maken we dit duidelijk zichtbaar op onze website.
De meest recente versie van deze privacyverklaring is altijd terug te vinden op onze website.
Laatst gewijzigd op: 02-12-2025.
Volg ons
Veel gestelde vragen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.

